מהפכת החשמל
כבר כאן!

נעים מאוד,
אנחנו נגה

נגה - ניהול מערכת החשמל בע"מ היא חברה עצמאית, בלתי תלויה ומקצועית,
האחראית על ניהול, תכנון ופיתוח מערכת החשמל, פועלת להבטחת אספקת חשמל סדירה,
באמינות ובאיכות הנדרשים, לכלל הצרכנים במשק החשמל, בשגרה ובחירום,
ומנהלת את הסחר בחשמל בתנאים תחרותיים ושיוויוניים.

כל המידע שיעזור לכם בתהליך הניוד
לספק חשמל חדש:

כל המידע שיעזור לכם בתהליך הניוד
לספק חשמל חדש:

שאלות ותשובות:
אם הוגש על ידי צרכן יותר מיפוי כוח אחד
עבור מספקים שונים, איזה מהם יהיה
תקף
לצורך הגשת בקשת ניוד עבור אותו צרכן?

יפוי הכוח התקף לצורך הגשת בקשת ניוד עבור אותו צרכן יהיה רק יפוי הכוח שנושא את התאריך המאוחר
מבין יפוי הכוח שעליהם חתם אותו צרכן.

מתי על צרכן בעל מונה בסיסי להגיש לחברת
החשמל קריאת מונה עצמית?

על צרכן בעל מונה בסיסי להגיש לחברת החשמל את קריאת המונה העצמית במהלך שני ימי העבודה שלפני יום העבודה האחרון של החודש העוקב לחודש בו הוגשה בקשת הניוד על ידי המספק. לדוגמה: אם המספק הגיש בקשת ניוד תקינה ב- 26/7/2024, יש להגיש לחברת החשמל את הקריאה העצמית במהלך שני ימי העבודה שלפני יום העבודה האחרון של חודש אוגוסט. יודגש, כי ללא הגשת קריאה עצמית תקינה לא יאושר הניוד.

מהו מונה חכם?

מונה חכם הינו מונה בעל רישום רציף המאפשר קריאה ושידור מרחוק של נתוני הצריכה ברמה רבע שעתית לכל הפחות.

למי עלי לפנות לצורך התקנה?

על מנת להתקין מונה חכם יש לפנות לחברת החשמל – מוקד 103.

מה עלות ההתקנה?

עלות ההתקנה החד פעמית מפורסמת בספר התעריפים באתר רשות החשמל (לוח 3-5.4).
נכון ל-01/04/2024 העלות הינה 234.37₪ (יש להתעדכן באתר רשות החשמל בעת עדכון תעריפי החשמל מתקופה לתקופה)

יש לי מונה בסיסי (שאינו חכם).
האם אוכל להתנייד למספק פרטי?

על פי החלטת שר האנרגיה ורשות החשמל, החל מיולי 2024 גם צרכנים ביתיים בעלי מונה בסיסי יוכלו לפנות למספקי
חשמל ביתיים בכדי להתנייד.

מה עליי לעשות אם אני רוצה להתנייד
למספק פרטי אחר?

על מנת להתנייד למספק פרטי אחר יש ליצור קשר עם המספק הנבחר ולמסור לו את הפרטים הנדרשים
(כפי שפורטו בדף ההסבר לצרכן לגבי תהליך הניוד).

מה עליי לעשות אם אני רוצה להתנתק
ממספק פרטי ולחזור לחברת החשמל?

בכדי לחזור לחברת החשמל, ניתן לבקש מהמספק להגיש בקשת לסיום עסקה במערכת פל"א.
הבקשה תיכנס לתוקף בחודש העוקב +1 להגשת בקשת סיום העסקה.
בנוסף לכך, בפני הצרכן קיימת אופציה לפנות למוקד 103 ולבקש סיום עסקה מול המספק הפרטי
ולחזור לחברת החשמל כבר בחודש העוקב לפנייה למוקד 103 של חברת החשמל.

מה הן שעות הפסגה והשפל?

ניתן לבדוק את סיווג השעה (פסגה/שפל) על פי העונה וסוג היום בקובץ הבא נכון לאפריל 2024, נלקח מספר לוחות התעריפים של רשות החשמל, יש להתעדכן באתר רשות החשמל מתקופה לתקופה.

היום אני מקבל הנחה בתעריף החשמל מביטוח לאומי/ משרד הבטחון/ צה"ל/ הרשות לניצולי שואה, האם אקבל את ההנחה הזו גם לאחר הניוד למספק הפרטי?

כן. ההנחה של 50% בתעריף החשמל הביתי עד 400 הקוט"ש הראשונים תועבר גם לאחר הניוד למספק פרטי. חברת נגה מקבלת בכל חודש את רשימת הזכאים מהמוסדות הרלוונטיים, ועל פי רשימה זו מעבירה זיכוי פר צרכן לכל מספק בכדי שיעביר את ההנחה לצרכן.
אם הצרכן לא מופיע ברשימת הזכאים שהתקבלה מהמוסדות, הוא יכול להעביר את מכתב הזכאות למספק הרלוונטי. המספק יבצע בדיקה מול נגה.